Ons bedrijf

Arla Foods strategie 2020

Strategie 2020

Wij willen bouwen aan de toekomst van zuivel door op natuurlijke wijze gezondheid en inspiratie in de wereld te brengen.

Melk is van nature rijk aan voedingsstoffen. En wij verwerken die melk tot heerlijke zuivelproducten. Om te kunnen voorzien in specifieke (gezondheids)behoeften, bieden we de natuur een helpende hand en maken we onze producten nóg beter. Altijd met behoud van het goede uit de natuur en door gebruik van natuurlijke ingrediënten en traditionele voedselbereidingswijzen. Denk aan het toevoegen van bijvoorbeeld eiwitten, probiotica, vitaminen en vezels of door het verwijderen van lactose. Op deze manier maken we het gemakkelijker voor mensen om gezond te leven.

Voorbeelden van onze activiteiten:

  • Natuurlijkheidsambitie sinds 2008 - We behouden het goede uit de natuur door het gebruik van natuurlijke aroma’s en het zorgvuldig selecteren van ingrediënten en toevoegingen (heel beperkt gebruik van gemodificeerd zetmeel en synthetische  conserveringsmiddelen wanneer alternatieven niet beschikbaar zijn).
  • In de afgelopen decennia hebben we het vetgehalte in onze producten gereduceerd zonder verlies aan smaak en in de meeste productcategorieën bieden we nu magere alternatieven. Het vetgehalte is nog steeds een belangrijk punt van aandacht bij de ontwikkeling van producten en we introduceren continu magere producten.
  • Stapsgewijze reductie van zout en suiker. Een voorbeeld is de reductie van 500 ton suiker uit het Deense voedingspatroon tussen 2013 en 2014 door het verminderen van toegevoegd suiker in Arla Yoggi® yoghurts.
  • In de afgelopen jaren is het aantal Arla producten met een hoog eitwitgehalte aanzienlijk toegenomen. We hebben nieuwe producten als Arla® Skyr en Arla® Protein geïntroduceerd in het Verenigd Koninkrijk, Zweden, Duitsland, Denemarken, Finland en Nederland.
  • De introductie van nieuwe producten voor het tegengaan van ondervoeding, welvaartsziekten, problemen met de spijsvertering en andere gezondheidsproblemen of om fysieke prestaties te verbeteren. Een voorbeeld is Arla® Protino, een product bedoeld voor ouderen of mensen die in het ziekenhuis liggen en dat ondervoeding tegengaat.
  • Toename van de beschikbaarheid van gezonde on-the-go producten.
  • Beschikbaar maken van natuurlijke, voedingsrijke melk aan mensen over de hele wereld op een betaalbare en veilige wijze, om zo de kwaliteit van hun dagelijks voedingspatroon te verbeteren.