Dit is Arla

Onze cultuur

Word onderdeel van een high performance cultuur

Bij Arla hebben we grote ambities. Als je bij ons komt werken, word je onderdeel van een bedrijf waar groei op de agenda staat en waar dynamiek en veranderingen bij de dagelijkse werkzaamheden horen.

De winst die we maken gaat naar onze eigenaren, de melkveehouders. En alleen door te zorgen dat we een hoge melkprijs voor hen realiseren, kunnen we een sterk zuivelbedrijf blijven met voldoende melk om onze ambities te realiseren; gezonde, natuurlijke zuivelproducten te maken voor miljoenen mensen over de hele wereld. Dat is een unieke motiverende kracht.

Onze waarden zijn: de beste zijn in wat we doen, luisteren naar de wereld om ons heen en creatieve oplossingen vinden. Dit staat beschreven in Ons waarden: Lead, Sense & Create

Wij zien je als een individu

Naast melk zijn mensen onze belangrijkste middelen. We zijn er voortdurend mee bezig elke dag nog beter te maken en een goede werkomgeving voor elkaar te creëren - zowel fysiek als mentaal. We waarderen ieder individu en streven naar een gezonde balans tussen werk en privé voor iedereen.

Je hebt vrijheid en invloed

Als onderdeel van Arla krijg je een grote mate van vrijheid en verantwoordelijkheid, én de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de ontwikkelingen binnen je discipline.

We bouwen ons bedrijf op openheid en invloed van medewerkers. Dit betekent dat je je mening kunt geven en kunt verwachten dat er naar je geluisterd wordt.

Je zult talentvolle managers ontmoeten die hun medewerkers uitdagen, ontwikkelen en verbeteren. Onze managementprincipes staan beschreven in  Our Leadership: Envision, Engage, Deliver.

Wij meten je tevredenheid

Jouw tevredenheid over Arla als werkplek, jouw welzijn en jouw mening over je manager worden ieder jaar gemeten in ons organisatie-onderzoek, Barometer.

De resultaten van het onderzoek bespreken we op managementniveau en binnen de afdelingen. Vervolgens zetten we actieplannen op, gebaseerd op de aandachtsgebieden die zijn vastgesteld per afdeling op basis van de uitkomsten.

Het laatste Barometer onderzoek had een indrukwekkende respons van 87 procent en gedurende de afgelopen jaren is de algemene tevredenheidsindex toegenomen van 52 naar 70. Dit is een bijzonder hoog resultaat voor een productiebedrijf met medewerkers die over de hele wereld verspreid zijn.