Arla Foods stijgt 5 plekken en behoort nu tot top-10 FMCG-merken in Nederland
- Arla stijgt naar plek 9 in ranglijst voor beste consumentenmerken
- Melkunie klimt 1 plaats naar plek 8 in ranglijst
Utrecht, 21 augustus 2025 – Arla Foods stijgt naar plek 9 van meest gekozen FMCG-merken in Nederland. Dat blijkt uit de jaarlijkse YouGov Brand Footprint, waarin Arla 5 plaatsen stijgt. Het is voor het eerst dat Arla in de top-10 FMCG-merken staat in het jaarlijkse onderzoek.
Voor het Brand Footprint-onderzoek kijkt YouGov elk jaar naar Consumer Reach Points (CRP). Die worden bepaald op basis van de grootte van de bevolking, het aantal huishoudens dat de producten van een merk koopt en de regelmaat waarmee dat gebeurt. De CRP van Arla kwam in 2024 uit op 33,0 miljoen, een stijging van 13,9 procent ten opzichte van een jaar eerder. Zowel het aantal huishoudens dat producten van Arla kocht als de regelmaat waarmee dat gebeurde, steeg in het afgelopen jaar.
“Ik ben trots dat we met maar liefst twee merken in de top-10 van het YouGov Brand Footprint-onderzoek staan,” zegt Eric Smeding Senior Sales Director van Arla Foods Nederland & België. “Dit resultaat bevestigt dat onze producten blijven aansluiten op de wensen van de Nederlandse consument. Daarnaast blijven we door onze innovaties toegevoegde waarde creëren in het zuivelschap. Ook voor 2026 hebben we weer een fors aantal nieuwe producten en activaties klaar staan en zorgen we dat we relevant blijven."
Erkenning voor Arla
Naast de top-10 notering in de YouGov Brand Footprint won Arla met Melkunie Breaker Zero dit jaar de Wheel of Retail Van Distrifood voor de beste productintroductie in de categorie Zuivel. Ook won Melkunie Breaker Zero een FoodPersonality FoodAward. Levensmiddelenkrant beloonde Arla met een Gouden Partner Award in de categorie Zuivel.
Over Arla Foods
Arla Foods is een internationale zuivelcoöperatie met ruim 8000 melkveehouders in 7 landen: Denemarken, Zweden, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Nederland, België en Luxemburg. Arla Foods is de grootste producent van biologische zuivel ter wereld en is daarin ook in Nederland marktleider. Arla Foods Nederland heeft als missie om het makkelijker te maken voor mensen om gezonder te leven, dankzij gezonde voeding, op een zo duurzaam mogelijke manier voor planeet, mensen en dieren. In Nederland voert de zuivelcoöperatie de volgende merken: Arla biologisch, Arla Skyr, Arla Lactofree, Arla JÖRĐ, Arla Cultura, Melkunie, Melkunie PROTEIN, Melkunie Breaker, Apetina, Lurpak en Castello. Kijk voor meer informatie op www.arla.nl.